2015. szeptember 6., vasárnap

Olasz Nagydíj

Az idei Olasz Nagydíj legfontosabb kérdése az volt, hogy lesz-e még Forma 1-es futam Monzában. Nagyon remélem, hogy a hagyományok erősebbek a pénzügyeknél, hiszen idén már (remélhetőleg csak ideiglenesen) elvesztettük a Német Nagydíjat, Monza pedig Monaco, Silverstone és Spa mellett a legpatinásabb versenyhelyszínek egyike, közönsége pedig talán a legfanatikusabb.
Az időmérőn meglepetésre a két Mercedes (1.Hamilton, 4.Rosberg) közé befurakodott a két Ferrari (2.Raikkönen, 3.Vettel). A hátsóbb régiókban azonban ismét működött a „büntetésgyár”. Immár összesen 168 rajthelyes büntetést osztottak ki, lassan nem a pilóták, hanem a bírák állítják össze a teljes rajtrácsot. Ennél azonban sokkal igazságtalanabbnak tartom, hogy a csaptok hibái (veszélyes kiengedés, lerepülő motorborítás stb.) miatt is a vétlen versenyzőket büntetik áthajtásossal, 5 mp-essel, vagy rajtnál hátrasorolással a csapatok megbüntetése helyett.


A rajtnál Raikkönen autója beragadt, mire felvette a tempót, a teljes mezőny – szerencsére ráfutás nélkül - elszáguldott mellette. Így a második hely helyett kezdhette sorozatos előzésekkel lefaragni hátrányát. A Kimi kerülgetése miatt kerülőre kényszerülő Rosberget a két Williams megelőzte, a második körre pedig már mindkét Lotus kiesett. A 10. körben Hamilton, Vettel, Massa, Bottas, Rosberg és Perez volt a sorrend, és ez sokáig nem is változott. Rosberg próbálta a Williamseket a pályán előzni, de ez végül csak az első kerékcserék után a boxban sikerült. A 29. körben a kerékcserére kiálló Raikkönent a mögötte érkező Merhi csak egy füstölős-csúszkálós fékezéssel tudta elkerülni. A 45. körben Hamilton, Vettel, és Rosberg haladtak az élen, Raikkkönen már a hetedik volt. A két német között a távolság egyre csökkent. Az élen haladó Hamiltont csapata gyorsabb haladásra biztatta. Mint később kiderült, egy alacsony keréknyomás miatt várható (de végül elmaradt)  25 mp-es büntetésnél nagyobb előnyt kellett kiautóznia. 
Úgy tűnt, ismét a megszokott eredmény születik, de két körrel a vége előtt Rosberg motorja kigyulladt, így a dobogóra Hamilton és Vettel mellé Massa állhatott. Mögöttük Bottas, a mezőny végéről Raikkönen, majd Perez és Hülkenberg végzett. Pontot szerzett még Ricciardo, Ericsson és Kvyat.

Következik két hét múlva Szingapúr Nagydíja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése