2013. július 7., vasárnap

Német Nagydíj

Hamilton indult a pole-ból, őt a két Red Bull és a Lotusok követték. A rajtnál Vettel, Webber és majdnem Raikkönen is elment Hamilton mellett. Néhány kör múlva Massa kiesett. A 9. körben Webber jobb hátsó kerekét nem tudták jól rögzíteni és úgy engedték el. 


Még a boxutcában le-, majd elgurult Mark gumija és eltalált egy operatőrt – agyrázkódást okozott, eltört a válla, néhány bordája megrepedt és kisebb serüléseket is szenvedett, de jól van. A 14. körben Grosjean harmadik volt, Vettel és Button mögött, nem sokra rá megelőzte Jensont – bár ő még nem volt kinn cserén. Eközben Raikkönen is sorban javított pozícióján a hetedik helyről, a 18. körben már a negyedik volt miután megelőzte Hamiltont. Pár kör múlva már Alonso támadta Lewist, de a brit nagyon szépen védekezett, végül kiment a pitbe. A 24. körben Bianchi autója elfüstölt, majd a pályaszélén hagyott Marussia átgurult a pályán, szerencsére akkor nem járt arra senki. 


Bejött a Safety Car. A 35. körben Grosjean és Raikkönen egyre közelebb került az élen álló Vettelhez. A 40. körben Romain kiment a boxba, rá egy körre Sebastian is. Kimi csak az 50. körben ment ki cserére. A boxkiállások után hármuk sorrendje változatlan volt. Az 55. körben Grosjean második felszólításra elengedte csapattársát. Alonso a franciához került egyre közelebb, míg Raikkönen Vettelhez. Az utolsó körökben próbáltak még közelebb kerülni üldözöttjeikhez, de már nem sikerült megelőzniük őket. 
Vettel megnyerte hazai futamát, Raikkönen és Grosjean előtt. Sebastian érthetően nagyon boldog volt, Kimi most sem vitte túlzásba az örülést, Romain pedig kicsit csalódottnak tűnt – vélhetően a csapatutasítás miatt. Valószínűleg Rosberg sem örült, mikor ma megint beszóltak neki, hogy engedje el Hamiltont. Lewis 5. lett, Alonso mögött. Ezúttal mindkét Mclaren pontszerző lett, közre fogták Webbert, aki hetedik lett. A tízbe még Rosberg és Hulkenberg fért be.
Szerencsére a gumik ma nem durrantak el, csak a cseréknél volt probléma, a Williams mindkét versenyzőjénél gond volt a jobb első cseréjével, bár valószínűleg ott a pisztoly volt a hibás. Nekem ez az egész Pirelli ügy kezd unalmassá válni. Rendben, hogy azt kérték tőlük, hogy csináljanak könny(ebb)en kopó abroncsokat, de ez talán sok lett. Akartak változtatni az első problémák után, de érthetően néhány csapat nem egyezett ebbe bele. Aztán a múlt heti eldurranások után jött, hogy elveszik a fiatal pilóták tesztjét és az idei autókkal gumiteszt lesz. Szerencsére ezt azóta módosították és mindkettő meg lesz tartva. Miközben az FIA szabályt változtatott, hogy a Pirelli módosíthasson a gumikon. Ezenkívül a gumigyártó most meghatározta a kerékdőlést, az abroncsok nyomását és letiltotta a kerekek közötti oldalcserét. Legközelebb mit határoznak meg?! Nem akarom őket kritizálni, de jó lenne, ha végre megoldódna ez a gumikérdés. 

Három hét múlva következik a Magyar Nagydíj!! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése