Ilyen még nem volt: 6 világbajnok a mezőnyben. A 24 versenyző 20 futamon mérheti össze tehetségét, persze ez az autóktól is függ.
Valószínűleg idén is dominálni fog a Red Bull. Kérdés, ha a többiek erősödnek, mit talál még ki Newey. Egyik fő riválisuk a McLaren lehet, láthatóan erősödött. A Ferrari-ról hallani rosszakat, de én nem zárom ki a lehetőségét annak, hogy ez csak hülyítés. Feltehetően a harmadik évében a Mercedes is ott lesz az élmezőnyben.
A Lotus az egyik nagy kérdőjel. Az élmezőnyhöz fognak tartozni (mint tavaly év elején) vagy a középmezőnyhöz (mint tavaly az év többi részében)?
A középmezőny is erősnek tűnik. A Force India, a Toro Rosso és a Sauber biztos meg fogja szorongatni a nagyobbakat. A Williamstől nem várok nagy előreugrást. A Caterham-nak megvan az esélye, hogy elszakadjon a sereghajtóktól. A Hispania-nak és a Marussia-nak a célja, hogy a 107%-on belül legyen.
A vb címért idén is nagy eséllyel indulhat Vettel. Webber csak második lehet a Red Bull-nál, de remélhetőleg jobb lesz az idei éve, mint a tavalyi. Button egy jó autóval biztos megszorongatja a címvédőt. Hamilton is, ha a „butaságait” elhagyja. Alonso képességeit az autó akadályozza meg. Massa-nál kérdés, hogy előre lép magához képest vagy sem. Rosberg-nek már nagyon kéne egy futamgyőzelem, de ha a Mercedes jó lesz, Schumacher is dobogóra állhat néhányszor. És Kimi? Vezetni biztos nem felejtett el - a teszteken a Lotus jól ment – vele mindenképp számolni kell.
A teljesen újoncok közül Vergne (állandó) pontszerző lehet, Pic képességeiről a Marussia-ban szerintem nem fogunk sokat megtudni.
Lesz idén Hamilton – Massa párbaj? Látunk-e ismét „lehetetlen” Kobayashi előzéseket? Fog-e villantani a nehezen a Forma 1-ben maradt Petrov?
A gumik idén is izgalmassá tehetik a versenyeket. Az új keverékek kitapasztalására a tesztek biztos kevesek voltak.
Az új szabályok miatt biztos ebben az évben is lesz vizsgálat, tiltás – visszaengedélyezés (kipufogók, w csatornák stb.), lesznek vitatott versenyzői büntetések (cikázás, akadályozás stb.). A KERS most már talán minden csapatnál működni fog és a DRS-sel ismét sok „előzést” fogunk látni (remélhetőleg azért lesz igazi előzés is).
Új pályát is avatnak Texas-ban, Austin-ban.
És hogy szépek-e az új autók? Schumacher szerint az a szép, amelyik gyors. Ő csak tudja!
Már csak néhány óra, kialszanak a piros lámpák és RAJT!! :D
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése