1.rész
Eseményben nem volt hiány az idei évben.
Kezdem Bernie Ecclestone év eleji ötleteivel. Először a medálrendszert szerette volna bevezetni, mely szerint az nyerne az szezon végén, akinek a legtöbb győzelme van. Később jött a mesterséges eső – mely először csak viccnek indult, remélem az is marad, és nem veti fel újra – és a gyengébb fékek ötlete, ezek mind az izgalom fokozására lettek kitalálva.
Azonban bevezették a már 2009-ben használt KERS-et és az új mozgatható hátsószárnyat. Ezek az előzést „segítették”, alkalmazásukkal az autó plusz 20 km/h-val is növelhette sebességét. A DRS-sel kapcsolatban nekem Räikkönen véleménye tetszik a legjobban: „Ennek semmi köze sincs az igazi előzéshez. Minden, amit tenned kell, hogy közel mész és megnyomsz egy gombot, az előtted lévő srác pedig semmit sem tud tenni ez ellen.”
Idén a gumiszállító a Pirelli volt. A kerékcserék számát jelentősen növelték a gyorsabban kopó abroncsok. Ez nem egyszer volt kiemelkedő momentuma a versenyeknek.
A bukótereket kiszélesítették, növelve ezzel a biztonságot.
A szezon során betiltották, korlátozták, majd újra engedélyezték a fújt diffúzort és kipufogórendszert, mely növeli a tapadást ott, ahol a pilóta visszavesz a gázból – a kanyarokban. Szerintem nem volt fair, hogy szabályozták a használatát, hiszen ha valaki felfedezte ezt a megoldást előnyszerzésre és ráadásul más csapatok továbbfejlesztették maguknak (tehát jó ötlet volt), akkor miért kell tőlük elvenni azt, amire ők rájöttek, mások meg nem.
Idén engedélyezett volt a csapatutasítás. Emlékeim szerint nem nagyon volt rá szükség. Volt helyzet, mikor Massa Alonso elé került, de nem kellett szólni neki, szinte automatikusan visszaengedte maga elé.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése