2011. március 22., kedd

Eddig történt

Tavalyhoz képest van „némi” változás, mind a versenyzők, mind a szabályok tekintetében.

Versenyzők, csapatok

A Sauber másik versenyzője - Kobayashi mellett – a tavalyi GP2 második helyezettje: Sergio Perez lett, míg a GP2 bajnoka: Pastor Maldonado Williams-hez igazolt, Barrichello mellé. Hogy hová tűnt Hülkenberg? Ő idén a Force India tartalékpilótája. Viszont Sutil csapattársa lett Paul di Resta, aki két éve volt a csapat tesztpilótája, és a tavalyi DTM bajnoka. A Hispania-nál kapott helyett Liuzzi, a Forma 1-be visszatérő Narain Karthikeyan mellett. De lehet, hogy az évadnyitó ausztrál nagydíjon a HRT nem áll rajthoz. A második autó még nincs kész, a mérnökök, szerelők még nem kapták meg a fizetésüket. A Virgin-nél is van váltás, Glock új csapattársa: Jerome d'Ambrosio.
És sajnos a (Lotus) Renault-nál szükség volt „új” pilótára, Heidfeldre (– bár ez nem volt rögtön egyértelmű), mivel Kubica febr. 6-án rally- balesetet szenvedett. Összesen több, mint 25 órát töltött műtőben. Idén már biztosan nem ülhet autóba, az is lehet, hogy még pár évet várnia kell. Néha felmerül ezeknél a latolgatásoknál a „soha” szó, de remélem nem így lesz. Főleg, hogy milyen gyorsan halad a felépüléssel.., le a kalappal. Visszavárjuk! :)


Szabályok, újdonságok

A csapatok nem változtak és a többi versenyző sem, ahogy a pontozási rendszer sem.
De ebben az évben a Pirelli biztosítja a versenyeken a gumikat.
Idén bevezették a mozgatható hátsó légterelőket és a 2009-ben már használt KERS rendszert. Alkalmazásukkal az egyenesben az autó akár 20 km/h-val is gyorsabb lehet. Ezek az előzést segítenék. 
A hátsószárny a lényege, hogy az egyenesben (ahol nincs leszorító erő) a versenyző kinyitja (egy gombnyomással) és gyorsabban halad. De a futam első két körében nem használhatja és verseny közben is csak bizonyos pontokon, valamint ha 1 mp-en belül van az előtte haladótól. De akit támadnak, az nem veheti igénybe. Aki elől megy, annak a számára olyan mintha csak félig nyomhatná a gázt – szerintem. Ez a pilóták többségének sem tetszik, mivel biztonsági problémákat idézhet elő. (Annak ellenére, hogy ha meghibásodik a légterelő, zárva marad.)  
A KERS (mozgásenergia-átalakító rendszer) fékezéskor elraktározza az energiát, melyet szintén gombnyomásra visszanyerhetnek, plusz 80 lóerő formájában. De ezért sem rajong mindenki.
Így viszont túl könnyű lesz előzni és nem lesz akkora varázsa a dolognak.
Mindenesetre az biztos, hogy idén nem fogunk unatkozni, elaludni – bár nekem még eddig sem sikerült. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése