2015. március 25., szerda

Ausztrál Nagydíj

Elkezdődött… nem is akárhogyan. Van der Garde perelte a Saubert a szerződése szerint neki járó ülésért, végül azonban Ericsson és Nasr állt fel a rajtrácsra. Az biztos volt, hogy Alonso nem lesz ott a rajtnál a teszteken történt balesete miatt. A Marussia mindkét autóját elvitte ugyan Melbourne-be, de a szabadedzésekre sem gurultak ki. Bottas hátsérülése miatt nem rajtolhatott a megszerzett 6. kockáról. A felvezető körben Kvyat váltója adta fel, Magnussen alatt pedig elfüstölt a motor.


A rajt után a két Mercedes megtartotta vezető helyét, mögöttük maradt a Massa, Vettel sorrend. Az első körben egy Sainz, Raikkönen, Maldonado koccanásnak a venezuelai látta a kárát, a falhoz csapódott, Kimi pedig jó néhány helyet veszített. Eztán a hosszú körökön való vonatozást Button és Perez ütközése törte meg, de mindketten tovább tudtak menni. A nem túl eseménydús verseny igazi izgalmát a kerékcserék hozták: Raikkönen, Sainz és Perez is nagyon sok időt veszített a boxban. Raikkönennek a második kerékcseréje még rosszabbul sikerült, egyik kerekét nem tudták rendesen rögzíteni, ki is állt a versenyből. Vettel Massát a boxban megelőzte, így Sebastian állhatott fel a dobogó harmadik fokára, a címvédő Hamilton és második Rosberg mellé.

A futamon összesen tizenegyen látták meg a kockás zászlót. Várakozás szerint jól ment a két Mercedes, gyengélkedtek a Renault motorok, nagyon halványnak bizonyultak a McLarenek. A Mercedes fölénye ellen reménysugár lehet a Ferrari és a Williams. Az újonc versenyzők nagyon jól teljesítettek.

A verseny után héten vált biztossá, hogy idén elmarad a németországi futam, így a Magyar Nagydíj előtt három, utána csak négy héttel lesz verseny, van esély a leglátogatottabb futam címre. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése