2012. február 20., hétfő

Kipufogók és kacsacsőrök


Az idei év 12 autójából kilencet már bemutattak. Egyöntetű jellegzetesség a kacsacsőr és a lépcsős orrkúp. De miért?

A 2012-es szabály szerint az orrkúp egy pontja sem lehet 550 mm-nél magasabban. A vezetőcella körüli részt azonban nem tudják ezzel arányosan csökkenteni.
Így alakult ki általánosan (szinte szükségszerűen) az a megoldás, hogy a vezetőcellát a lehető legmagasabbra hagyták és a 7,5 cm-rel alacsonyabb, egyenes orrkúpot egy töréssel, lépcsővel kötötték hozzá.
A Red Bull és a Sauber ráadásul a kiképzett lépcsőnél egy résnyi nyílást is, amivel a levegőáramlást tudják gyorsítani.
Ezt a lépcsőt csak a McLaren nem alkalmazza. Náluk nincs törés, de az orr jóval meredekebb, mit a többi autón. Hogy ez nekik mit hoz a konyhára (vagy mit visz), csak a versenyeken fog eldőlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése