2011. július 10., vasárnap

Brit Nagydíj

Ez a hétvége a fújt diffúzor és kipufogórendszer betiltása, illetve korlátozása körül forgott. (Majdhogynem a verseny alatt is változtattak rajta.)
A zöld lámpák felvillanása után Vettel megelőzte az élről induló Webbert, és Button is eggyel előrébb került. 
Pár körrel később egyre jobban jött fel Hamilton, míg csapattársa visszaesett két helyet. A 10. körben Schumacher belecsúszott Kobayashi autójába, amiért később 10 mp-es stop & go-t kapott. Szerintem ez nem volt igazságos. Rá három körre Kamui a boxban majdnem nekiment Maldonadonak, ehelyett azonban a kábeleket szakította le, amiért ő is 10 mp-est kapott. A 15. körben Hamilton már a harmadik volt, de a 24. körben Alonso visszaelőzte. A következő körben Kobayashi versenye véget ért, valószínűleg motorhiba miatt. Di Resta első szárnya kiszúrta Buemi hátsó kerekét, a svájci nem is tudott elmenni a boxig. A 28. körben Vettel kiment kerékcserére, de hibáztak, így Alonso és Hamilton mögé, Webber elé jött vissza. A 40. körben Button jobb elsőjére nem tették fel a kerékanyát, így hazai versenye véget ért. 
Egy körrel a vége előtt Webber majdnem megelőzte Vettelt, de többször szóltak neki, hogy tartsa a távolságot. Az utolsó körben Massa támadta Hamiltont, a brit nekiment, a brazil ennek ellenére megelőzte, de megcsúszott és maradt Hamilton mögött.
A dobogó legfelső fokára az idén először győztes Ferrarival Alonso állhatott – akinek Harry herceg adta át a díjat – a másodikra Vettel, a harmadikra Webber.
Di Resta a 6. helyről indult, de csak 15. lett. Nem ez volt a legjobb versenye, ahogy Schuminak sem, bár ő 9. lett. Ricciardo pedig a 19. a kiesettek miatt.

A következő helyszín Németország, Nürburgring, július 24.-én! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése