2020. július 17., péntek

Már 5 éve... #JB17

Ma 5 éve, hogy Jules Bianchi elhunyt. Mai napig felfoghatatlan, hogy elment!
Emlékszem a 2011-es Masters Kart-on szerettem meg igazán. Az eseményt eredetileg Jean-Eric Vergne miatt néztem, de ott figyeltem fel Bianchi-ra és Leclerc-re is. Jules nevét előtte is ismertem, de akkor még csak néhány éve követtem az autósportot.

Bianchi 2012-ben a WSR 3.5 kategóriában állt rajthoz, de a Forma 1-es Force India teszt és tartalék pilótája volt. Több szabadedzésen is vezethette a csapat autóját. A Magyar Nagydíj pénteki napján sikerült vele találkoznom a szálloda előtt. Sose felejtem azt a pár percet! Emlékszem több autó érkezett, egyszerre jöttek vissza a hotelbe a versenyzők. Én csak őt kerestem, amint megláttam kiszállni, rögtön odafutottam hozzá. Még arra is emlékszem, hogy saruban voltam és a hotel előtti kövön csak úgy csattogott és rettegtem, hogy ott fogok eltanyázni, de szerencsére nem égettem le magamat. Köszöntem neki, majd kértem, hogy csináljunk egy közös képet. Beleegyezett, láttam a meglepettséget az arcát. Utána, az akkori 1 éves francia tudásommal "Merci beaucoup!"-val köszöntem meg. Ekkorra már viszonylag sokan álltak körülöttünk. Ez így működik. Ilyenkor, ha egy civilhez kellő lelkesedéssel odafutnál rajongva, akkor nagy eséllyel utána majd ki kellene vergődnöd a tömegből. Visszatérve, annyira boldog voltam, hogy autogramot majdnem elfelejtettem kérni. Ő már fordult el, hogy a többieknek is legyen lehetősége. Ekkor én félve szóltam neki valami olyasmit, hogy "ohh, bocsi ezt elfelejtettem". Erre ő szó nélkül visszafordult hozzám és mosolyogva aláírta a könyvecskémet. Utána már nem nyaggattam. (Érdekesség, hogy ha jól megnézzük a majdnem 8 éves közös képünket, akkor a háttérben felfedezhető Paul di Resta, aki akkor a Force India versenyzője volt és engem ő a legkevésbé sem érdekelt akkor, hihi.)
Nagyon reméltem, hogy a WSR 3.5-ben ő lesz a 2012-es bajnok, nagyon jó esélyekkel is indult. Aztán az utolsó versenyen a fő riválisa úgy döntött inkább kiüti Bianchi-t, hogy tutira ő legyen a bajnok. Jules kiesett, a másik (akit most nem akarok megnevezni, nem erről szól a dolog, aki tudja, az úgy is tudja) visszaesett, pontszerző sem lett, de ezzel bezsebelte a címet. A bírák sem büntették, szóval jól kiügyeskedte a rivális. Hihetetlenül dühös voltam, nagyon igazságtalannak tartottam. Persze ez benne van a pakliban, de akkor is szemétség volt. 4 ponton múlt.

De úgy voltam vele, majd a Force India - remélhetőleg - leszerződteti a következő szezonra. Na, ez sem így történt, helyette egy fizetőset választottak. Aztán pár héttel később a Marussia bejelentette, Bianchi-t, mint az egyik pilótáját. Onnan pár év után átülhetett volna a Ferrariba. Izgatottan vártam, hogy a Forma 1-ben láthassam. 2014-ben Monacóban pontszerző lett, ez felért akkor egy győzelemmel.
Szeptemberben elkísérte, az akkor WSR 2.0-ás Leclerc-t a hungaroringi versenyhétvégére. A két család kimondottan közel áll egymáshoz. Jó érzés volt újra látni és látni mennyire ember maradt.
Aztán októberben, a Japán Nagydíjon megtörtént a tragédia. Már akkor biztos volt, nagy a baj. Emlékszem még másnapra kellett törit tanulnom, olvastam a könyvet, de semmit sem fogtam fel belőle. Csak Bianchi-ra tudtam gondolni. Sajnos utána sem érkeztek állapotáról biztató hírek. A szurkolók kitalálták, hogy öltözzünk pirosba érte, #DressForJules, így fejezzük ki, mennyire mellette vagyunk és drukkolunk neki. Pirosba mentem a szalagavató táncpróbára.
Bianchi 2015. július 17-éig kómában volt. Szőrnyű volt erre a hírre ébredni reggel, hogy már nem tudott tovább harcolni az életéért. Kicsit én is összetörtem és miközben felidézem ezeket az emlékeket nehéz nem elpityeregni magamat. Nagy tehetséget és hihetetlenül szimpatikus és szerényt embert vesztett vele az emberiség. Különös, mikor Monacóban és Nizzában jártam - a tragédia előtt néhány évvel -, ahol Ő felnőtt és élt azt hittem ott vagy az ottani emberekkel nem történhet ilyen (ez pozitívan értem). Nyilván ez butaság, de akkor ez a kontrasztos dolog még jobban megviselt. Előtte állt az élet...

Az viszont biztos, hogy sohasem felejtünk el Jules! Különleges helyed van az emberek és az én szívemben! ❤

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése