2020. május 15., péntek

Találkoztam Sebastian Vettel-lel!

No nem most, még tavaly nyáron. De ne szaladjunk ennyire előre!

(A Bejegyzés tartalmaz néhány olyan történetet, információt, melyek korábban már elhangzottak.)

2008/2009 környékén kezdtem el nézni a Forma 1-et. Ugyan már ezelőtt is gyakran megnéztem a végét, mikor Schumacher a német, olasz himnuszt követően belekezdett a pezsgőzésbe. Az nagyon tetszett! De először szurkolni Kimi Raikkönen-nek kezdtem. Tetszett a stílusa, meg emlékszem mondtam milyen szép a szeme… 😀 Aztán bejelentette, hogy inkább ralizni fog, Vettel meg már amúgy is szimpatikus volt, így aztán ő vált az első számú kedvenccé. 2009-ben csináltunk családi-baráti totót a szezonra és kezdőként meg is nyertem.

Így pláne lelkesen vártam a 2010-es idényt. Fantasztikus év volt! És a szezonzáró, ahol, ha jól emlékszem öten is esélyesek voltak a világbajnoki címre, de végül Vettel lett a bajnok. Sosem fogom elfelejteni, annyira boldog voltam, sírni is csak azért nem tudtam, mert annyira felfoghatatlan volt. Másnap az összes létező újságot megvettük, még a külföldi lapokat is beszereztük, melyeket azóta is nagy becsben őrzök. A futamot követően hetekig csak erről beszéltem és majd kiestem a fejemen az örömtől. (És azt a dalt hallgattam folyamatosan, amire a Red Bull bulizott a győzelem után – Yolanda Be Cool-We No Speak Americano.) 

Majd jött a téli szünet. Úgy éreztem sose fog elkezdődni a 2011-es szezon. Többször visszanéztem az Abu Dhabi Nagydíjat, de még mindig messze volt az ausztrál futam. Így kínomban olyan 70 nappal a szezon előtt elkezdtem videónaplót csinálni, ahol az adott napi Forma 1-es híreket foglaltam össze. Végül csak elérkezett az első futam.
Ebben az évben is Vettel lett a világbajnok, bár ekkor könnyebb dolga volt. De én ugyanúgy örültem kedvencem sikerének.

Ezekben az években minden interjút elolvastam Vettel-lel, évekig visszamenően, mindent tudok róla, amit csak kell. Lehet, sőt szinte biztos, hogy kicsikét fanatikus voltam, de az is biztos, hogy én, ha szurkolok valakinek akkor szeretem azt az embert “ismerni”. Értem úgy, hogy az egy dolog, hogy tetszik a vezetési stílusa, de a kedvenceinkkel szimpatizálunk is. Így nyilván kíváncsi voltam a gyerekkorára, korábbi versenyeire stb. Hogy legyen egy példa is: egy korai interjújában olvastam, hogy nem szereti becenévként a Sebi-t. Ehhez képest, akkoriban, főleg miután már bajnok lett minden második divatdrukker kiírta “milyen tehetséges Sebi!”. Természetesen az ilyen posztokat író emberek a legnagyobb rajongói voltak, pedig nem is. Persze lehet úgy drukkolni valakinek, hogy nem tudod az anyakönyvi kivonatának a számát, de akkor nem játszom az agyamat, hogy mennyi mindent tudok róla. Szimplán csak a versenyzőnek szurkolsz és nem magának az embernek.

2012-ben Alonso-val vívott csatát a vb címért. Eléggé fej-fej mellett haladtak. Az utolsó futamon, a Brazil Nagydíjon emlékszem Vettel megpördült a futam elején. Nagyon visszaesett, én meg teljesen összetörtem. (Akkoriban semmilyen szempontból nem szerettem Alonso-t, aztán később mikor a McLaren-hez került nagyon szimpatikussá vált. Az, hogy jó versenyző, nem kérdés.) Vettel a hatodik helyen végzett, Alonso a második lett, de a német így is három pont előnnyel nyerte a bajnokságot. Kemény verseny volt, de így még értékesebb a győzelem.

Emlékszem mennyi nemzetközi rajongói projektben vettem rész. Írtam könyvbe neki üzenetet, készítettünk montázst Seb-nek. Akkoriban kezdődött a közösségi médiás őrület, így ekkor még igazi ajándékokat készítettünk, nem csak kiraktunk egy képet az Instára valami menő hashtag-gel. Izgalmas volt, alig vártuk a képeket a pillanatról, mikor megkapja az ajándékot.

Emellett az összes szabad témájú iskolai feladatomat róla készítettem. Például van egy nagyon profi prezentációm Vettel karrierjéről. Meg mindent gyűjtöttem, ami Vettel-es volt vagy Red Bull-os.

Valamint akárhányszor Salzburg-ban járunk, mindig bemegyünk a Red Bull Hangar-7-be.
2013-ban Vettel a bajnokságot gond nélkül nyerte és négyszeres világbajnok lett. Nagyon boldog voltam a sorozatos sikereitől.  Reméltem sose lesz vége, de aztán kezdődött a Mercedes sikerszériája. Vettel-nek sajnos nem jöttek össze a dolgok. A Ferrariról meg egyre jobban bebizonyosodott milyen fostalicska, nem csoda , hogy a versenyzőik egyre frusztráltabbak. Amit a tavalyi évben produkált a csapat egyszerűen kritikán aluli. Szörnyű volt nézni a két kedvencem Vettel és Leclerc (róla majd később lesz bejegyzés) szenvedéseit. Ők képesek lennének rá, de a csapat nem. Nem akarok belemenni, mert csak felidegesítem magam, aki látta úgyis tudja, aki meg nem, örüljön neki. Az elmúlt években úgy éreztem szépen lassan kiábrándulok a Forma 1-ből, de nem tehettem meg ezt a kedvenceimmel. Nekem akkor is ők a legjobbak, amikor az eredmények nem ezt mutatják. Nem dobok ki az ablakon 10 évnyi szurkolást, úgymond ennyivel tartozok!

Tavaly sikerült ennyi év után elcsípni Vettel-t. De még mindig nem ez következik. Azt hiszem egyértelmű az eddigiek alapján, mennyire vártam a pillanatot, hogy találkozzak vele. Viszont azt nem tudjátok, mennyi próbálkozás előzte meg azt a 2019 júliusi napot.

Évekig reménykedtem benne, hogy sikerül a Hungaroring közelében vagy a városban elkapni. Évekig szállodáztam (a szállodák előtt árgus szemekkel figyeltem feltűnik-e és oda tudok-e menni hozzá) sikertelenül, akár éjjel fél kettőig is vártam rá, hiába. Többször írtam a sajtósának, hátha segít.
Közben 2012-ben Németországban nyaraltunk Heppenheim környékén, ahol Sebastian született. Tudni kell, hogy ez egy gyönyörű kis város. Na én kiderítettem a háznak a címét, ahol felnőtt. Ezt nem mondom el hogyan, de a világ legegyszerűbb módszerével, mégsem hiszem, hogy másnak eszébe jutott. Ez a Német Nagydíj hetén volt, akkor a Hockenheimring-en volt, ami egy köpésre van Heppenheim-től. Így reménykedtem, hogy otthon lesz a hét elején. Ajándékkal is készültem, majd egy bátor mozdulattal becsöngettem. Vártam és vártam, majd a nagymamája nyitott ajtót. Nagyon aranyos volt, elrakta az ajándékomat, majd felment az emeletre. Néhány aláírt autogram kártyával tért vissza. Hihetetlen élmény volt! Hálás vagyok ezért. Vettel ugyan nem volt otthon, de jól sült el a dolog, célba ért az üzenet.
Itthon továbbra is próbálkoztam a Magyar Nagydíjaknál, nemrég még az apukájának is írtam levelet hátha.

Aztán megelégeltem a kudarcokat és olyan helyen próbálkoztam, ahol azelőtt még nem. (Ezt sem árulom el, de ez is nyilvánvaló, ha belegondolunk.) Azért az hozzátartozik, hogy első alkalommal ott sem jártam sikerrel. Majd másnap eljött az én szerencsenapon több, mint 11 év szurkolás után. Felfoghatatlan volt! Névre szólóan aláírta a sapkámat és sikerült az áhított közös kép. Beszélni nem tudtam vele érdemlegesen, de remélem ennek is eljön az ideje. Tényleg nem elégedetlenkedek, annyira boldog voltam, alig fogtam fel, aztán egy negyed órával később elsírtam magamat. Megküzdöttem ezért a képért, de megérte. Nem mondom, jobb lett volna ha nem kell ennyit várni rá, de maximálisan megérte a várakozás. 

Ha valakit csak a képernyőkről ismersz, akkor egy idő után akaratlanul is kialakítasz egy képet magadban az illetőről, a látottak, hallottak, olvasottak alapján. Évekig élsz egy hitben és csak reméled, hogy nem kell annyi év után csalódnod benne. Szerencsére ez nem történt meg, sőt igazolta azt, amit hittem. De volt olyan versenyző, akit csodáltam, majd olyan bunkó volt, hogy már nem is kellett a kép. Persze nekik is lehet rossz napjuk, de te arra a pillanatra vársz évek óta…

Hogy miért most írom le? Mert Vettel jövőre nem a Ferrarinál versenyez. Így szétbomlik az álomcsapatom, de örülök, hogy eljön a Scuderia-tól. Csak vergődik ott. Remélem jó csapathoz megy, nem is csak versenyképességileg hanem vezetőségileg is, ahol nem ilyen teszetoszák. Viszont különösen boldog vagyok, hogy tavaly sikerült Vettel-lel a találka, hiszen nem tudom mi lesz idén a korlátozások miatt. Elméletileg ugyan lesz zárt kapus verseny a Hungaroringen, lehet kettő is, tehát jönnek Budapestre, a városba, de attól még idén bonyolultabb helyzet. Ha meg ne adj Isten Vettel visszavonul (akár csak egy évre), akkor jövőre esélyem sem lesz (újra) találkozni vele. Így még jobban felértékelődött bennem a tavalyi találkozás, örülök, hogy a sarkamra álltam és ellentmondást nem tűrően elértem, amit akartam. 

Bízok benne, hogy lesz még mivel kiegészítenem ezt a kis történetet a jövőben! A tanulság, hogy tényleg nem szabad feladni az álmainkat és ne csak a sült galambra várjunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése