2018. augusztus 29., szerda

Spa-Francorchamps és Misano

Jó pár előző bejegyzésemben hangot adtam annak, hogy mennyire nem kedvelem a Halo-t és mennyi hátránya van. De a Spa-i futam ütközései után belátom szükség van rá és jó, hogy ott volt. Azért azt hangsúlyoznám, hogy továbbra sem gondolom, hogy a glória minden helyzetben meg tudná előzni a katasztrófát. Massa, Senna esetében a baj így is bekövetkezne… szóval lenne még hova fejleszteni. Az viszont tény, hogy a jól véd a nagyobb tárgyak ellen, repülő gumi vagy autó ellen. Örülök, hogy Leclerc-nek nem esett baja! Milyen ironikus, hogy az az eszköz védte meg, amit a keresztapjával történt tragédia után vezettek be. Mondhatni Bianchi fentről vigyázott Charles-ra. Nyilván a két baleset nagyon eltérő, de jó, hogy az élet nem ismételte önmagát.
A pilóta keringőt elnézve egy vicc lenne, ha Ocon nem kapna ülést jövőre vagy ha már idén elvennék tőle. Nagyon tehetséges versenyző és nem csak a belga időmérőn elért eredménye miatt mondom. Gokartban is többször volt bajnok, de a Forma 3 és a GP3 bajnoki címeit is megnyerte. gusztustalan lenne, ha ő is a pénzesek miatt esne el a lehetőségtől. Ebbe a Force Indiás történetbe nem szeretnék nagyon belemenni, de az nagyon gáz, hogy most már nem csak bevásárolják magukat a versenyzők egy-egy csapatba, hanem az egész csapatot megveszik. Apuci meg nem fog a fiacskája ellen dönteni. Biztos velem van a baj, de ha mondjuk én lennék Lance Stroll helyében nekem ez kellemetlen lenne. Rendben, hogy a szülők ahogy tudják támogatják a gyereküket, hogy elérjék álmaikat, de azért van egy határ. Az jó, hogy a csapat megmenekült a csődtől, de ha Stroll (aki szerintem egyébként nem teljesen tehetségtelen, de semmiképp sem egy bajnok alkat) és egy az új főnöknek a talpát nyaló versenyző, Perez marad (akinek nagyon szép manőverei vannak, de ő sem tűnik ki annyival jobban a többiek közül) és olyan pilóták, mint Ocon eshetnek ki a Forma 1 mezőnyéből, akkor szinte mindegy. Persze ez erős túlzás, de többször elmondtam mennyire undorítónak tartom azt, amikor valaki a pénze miatt jut előrébb és ez a tehetségesektől veszi el a lehetőséget!
Visszatérve Oconra szerintem jól tette, hogy nem kísérelte megelőzni Vettelt, még ha így vissza is esett. Ha megcsinálta volna az előzést és az élre állt volna biztos sok piros pontot kapott volna és mindenki erről beszélne, ami a jövőjét befolyásolhatja. De ugyanúgy az is, ha nem sikerült volna és az igencsak kínos lenne. Utóbbi esetbe nem vetne rá jó fényt, hogy „ennyire nem mérte fel a helyzetet?!” Biztos, ami tuti. Megmutatta milyen jól rajtolt és hogy ha kell az élmenőkkel is tudna harcolni. Szerintem jól döntött Esteban.

A DTM-ben ugyanezen a hétvégén a mezőny az olaszországi Misano-ba látogatott, ahol mindkét verseny este fél 11-kor indult. Ez volt az első ilyen alkalom. Mivel a versenyek esősek is voltak, így sok izgalmat hozott. Nem fogom kronologikusan leírni melyik körben mi történt, de jó volt nézni, ahogy a körülmények felkavarták a dolgokat. Így, hogy sötétedés után rajtoltak a vizes aszfalt nem úgy szárad fel és ugyan a Német Túraautó Bajnokságban csak slick és eső gumi van még sem volt teljesen egyértelmű ki melyiket tesz fel. Nagyon sok volt a csúszkálás, főleg a vasárnapi futamon. Szegény Auer egyik versenyt sem tudta befejezni. A leglátványosabb eset Juncadella-é volt, először túlcsúszott a box bejáratán, majd a következő körben is megcsúszott és farral előre bepördült a pit-hez. A slicekeken egy korcsolya bemutatóhoz hasonlított, kicsit vicces is volt a helyzet. Vasárnap a kiállások után Eriksson állt az élre, Mortara előtt. A futamot végül a svéd nyerte, ezzel megszerezte első DTM-es győzelmét, az olasz picivel lemaradva lett a második. Kár, hogy nem volt még 1-2 kör, izgalmas csatát láthattunk volna a vizes aszfalton a győzelemért. Kiemelném, hogy a csak erre a hétvégére nevezett Alex Zanardi ezen a futamon az 5. helyen ért célba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése