A fontos dolgok nagy része már szombaton eldőlt: az időmérőt
Vettel nyerte Ricciardo és Raikkönen előtt, Kvyat lett a negyedik és a két
Mercedes csak utánuk, Hamilton – Rosberg sorrendben.
A rajt tisztára sikerült, néhány nem túl meggyőző előzési
kísérlettel, komolyabb eseményt csak Verstappen rajtrácson ragadása jelentett.
Jó néhány körös vonatozás után Massa boxkiállása után ütközött Hulkenberggel. A
német nem igazán értette, miért is volt ő a hibás, mindenesetre a versenyének
vége lett. A Safety Car ideje alatti kerékcserék nagy vesztese Kvyat lett,
akit mindkét Mercedes megelőzött a boxban. A 27. körben Hamilton lassulni
kezdett, egyre többen mentek el mellette, majd a 33. körben ki is állt,
egyidőben Alonsoval. Ugyanígy járt Massa még a 31. körben. Aztán a 37. kör hozta
azt az eseményt, amilyet nagyon ritkán látni, de idén már másodszor fordult elő:
egy ember sétált komótosan a pálya szélén, majd a elszáguldó autók mellett szép
kényelmesen kimászott a falon. A Safety Car vesztese ismét Kvyat lett, akit
Bottas tudott a boxban megelőzni. Mikor a 40. körben a biztonsági autó elhagyta
a pályát, az újonc Rossi az élmezőny közepén ragadt: nem igazán tudta, hogy
elmehetne a Safety Car mellett, rádiója pedig elromlott. Az 53. körben a
második McLaren is megadta magát. Ezután már csak a Verstappen – Sainz duó
páros előzései hoztak eseményt, és az, hogy a verseny vége előtt a csapat
utasította a hollandot, hogy engedje maga elé a spanyolt, de ő ezt nem tette
meg.
A versenyt végül Vettel nyerte meg, mind a rajt után, mind a
biztonsági autós zöld zászló után magabiztos 3-5 mp-es előnyt szerezve és
tartva Ricciardo és Raikkönen előtt. Utánuk Bottas, Kvyat, Perez következett.
Pontot szerzett még Verstappen, Sainz és Nasr.
Így, hogy sem a rajtrács elején sem a dobogón nem volt
Mercedes, a nagy kérdés, hogy véget ért-e uralkodásuk, vagy csak kisiklás volt
részükről ez a hétvége?
Hamar ki fog derülni, egy hét múlva (kora reggel) a Japán
Nagydíj Suzukában.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése