Az idei Olasz Nagydíj legfontosabb kérdése az volt, hogy
lesz-e még Forma 1-es futam Monzában. Nagyon remélem, hogy a hagyományok
erősebbek a pénzügyeknél, hiszen idén már (remélhetőleg csak ideiglenesen)
elvesztettük a Német Nagydíjat, Monza pedig Monaco, Silverstone és Spa mellett
a legpatinásabb versenyhelyszínek egyike, közönsége pedig talán a
legfanatikusabb.
Az időmérőn meglepetésre a két Mercedes (1.Hamilton,
4.Rosberg) közé befurakodott a két Ferrari (2.Raikkönen, 3.Vettel). A hátsóbb
régiókban azonban ismét működött a „büntetésgyár”. Immár összesen 168
rajthelyes büntetést osztottak ki, lassan nem a pilóták, hanem a bírák állítják
össze a teljes rajtrácsot. Ennél azonban sokkal igazságtalanabbnak tartom, hogy
a csaptok hibái (veszélyes kiengedés, lerepülő motorborítás stb.) miatt is a
vétlen versenyzőket büntetik áthajtásossal, 5 mp-essel, vagy rajtnál
hátrasorolással a csapatok megbüntetése helyett.
A rajtnál Raikkönen autója beragadt, mire felvette a tempót,
a teljes mezőny – szerencsére ráfutás nélkül - elszáguldott mellette. Így a
második hely helyett kezdhette sorozatos előzésekkel lefaragni hátrányát. A
Kimi kerülgetése miatt kerülőre kényszerülő Rosberget a két Williams megelőzte,
a második körre pedig már mindkét Lotus kiesett. A 10. körben Hamilton, Vettel,
Massa, Bottas, Rosberg és Perez volt a sorrend, és ez sokáig nem is változott.
Rosberg próbálta a Williamseket a pályán előzni, de ez végül csak az első
kerékcserék után a boxban sikerült. A 29. körben a kerékcserére kiálló
Raikkönent a mögötte érkező Merhi csak egy füstölős-csúszkálós fékezéssel tudta
elkerülni. A 45. körben Hamilton, Vettel, és Rosberg haladtak az élen, Raikkkönen
már a hetedik volt. A két német között a távolság egyre csökkent. Az élen
haladó Hamiltont csapata gyorsabb haladásra biztatta. Mint később kiderült, egy
alacsony keréknyomás miatt várható (de végül elmaradt) 25 mp-es büntetésnél nagyobb előnyt kellett
kiautóznia.
Úgy tűnt, ismét a megszokott eredmény születik, de két
körrel a vége előtt Rosberg motorja kigyulladt, így a dobogóra Hamilton és Vettel
mellé Massa állhatott. Mögöttük Bottas, a mezőny végéről Raikkönen, majd Perez
és Hülkenberg végzett. Pontot szerzett még Ricciardo, Ericsson és Kvyat.
Következik két hét múlva Szingapúr Nagydíja.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése