A rajt után Rosberg megtartotta első helyét, Vettel azonban
megelőzte a gyengébben rajtoló Hamiltont. A első kanyarok végére Raikkönen és
Massa lépett előre jó néhány helyet.
A 4. körben Grosjeant előzte meg
Maldonado, majd Ricciardo. A 11. körben Ricciardo ment el Verstappen mellett,
de a holland azonnal visszavette a helyét. Már ekkor látszott, hogy Rosberget
nem lehet megfogni, Vettel és Hamilton között pedig a taktika fog dönteni. Lewis
a 14. körben jött először új gumiért (a bal hátsó most is nehezen sikerült),
Sebastian a következő körben hibátlan cserével követte. Eközben Maldonado
autójának hátsó függőleges vezérsíkja állt igen furcsa szögben, amit a szerelők
nagyon lazán oldották meg: egyszerűen letörték a rosszul álló elemet. Alonso
fékhibával állt ki a boxba, az emelős szerelő el tudott ugrani a másfél
méterrel túlcsúszó spanyol elől. Grosjean szerelője rosszabbul járt, ő ott
maradt a túlfutó Lotus előtt, így az el is találta őt. Hamilton második
kerékcseréjére a 33. körben került sor, Vettel most nem követte, csak a 41.
körben jött ki és Lewis előtt tudott maradni. Valószínűnek tűnt, hogy a brit három,
a német két kiállással számol. Hamilton ettől kezdve nagyon jó köröket ment, és
mikor az 52. körben harmadszor is cserélt, bőven Vettel elé tudott visszatérni
a pályára. Az utolsó kör eseménye volt Sainz és Kvyat látványos összeérintős
csatája a kilencedik helyért, a bírók nem láttak szabálytalanságot.
A futamot végül a rajt-cél győzelemmel Rosberg nyerte, a
második-negyedik helyen a rajtsorrenddel azonosan Hamilton, Vettel és Bottas
érkezett. Raikkönen feljött az.ötödik, Massa pedig a hatodik helyre. Pontszerző
lett még Ricciardo, Grosjean, Sainz és Kvyat.
Következik két hét múlva az egyik legklasszikusabb futam Monte
Carlo-ban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése