A szezon utolsó előtti versenyén is Rosberg nyerte a
kvalifikációt. A további felállás is hasonlított az előző hetihez, mellőle
Hamilton indulhatott, őket Massa és Bottas követte. A harmadik sorból Button és
Vettel indulhatott. A többiek a Q3-ban Magnussen, Alonso, Ricciardo és
Raikkönen sorrendben végeztek.
A rajt után nem volt nagy változás, Vettel és Raikkönen
veszített két-két pozíciót.
Hamar megkezdődtek a kerékcserék. Massa
valószínűleg olyannyira örült, hogy otthon esélye lehet a dobogóra, hogy kicsit
sietett a boxutcában, amiért 5 mp-et kapott. Hulkenberg és Kvyat nem ment ki a
pitbe, így ők vezették a futamot, majd Rosberg és Hamilton megérkezett rájuk és
megelőzték őket. Ekkor Nico szerzett egy kis plusz előnyt. A 23. körre a többségnek
nagyon hólyagosodtak az abroncsai. Bottas kiállása kicsit hosszabb volt a
megszokottnál, feltehetően a biztonsági övét kellett meghúzni. A 28. körben
Hamilton nagyon megcsúszott, rendesen elhasználódtak a gumijai. Rosberg így a
cserék után is meg tudta tartani vezető pozícióját. Raikkönen autója a
kerékcserénél lecsúszott az emelőről, ma bőven volt történés a boxban – és volt
még hátra. Ricciardo fel kellett adja a versenyt bal első fékprobléma miatt, de
lehet, hogy más is közrejátszott ebben – a belső kamerából látszik, hogy az egész
kerék hirtelen mozdul/ugrik egyet. A 42. körben Bottas és Hulkenberg csatázott.
Nico beesett Valtteri elé, aki így lement inkább pályáról. Ezt követően
Hulkenberg megelőzte Bottast, majd Raikkönen is. Magnussen visszaverte Alonso
támadásait, de végül megelőzte a dánt a spanyol. Az 52. körben Massa véletlenül
a McLarenhez akart beállni cserére. Button megelőzte Raikkönent, Vettel is kapott a lehetőségen és kívülről
megelőzte a finnt. Grosjean leparkolt a pálya szélén. Alonso körök óta támadta
Raikkönent végül megelőzte a 68. körben. Az utolsó jó pár körben Rosberg és
Hamilton közel volt egymáshoz, de Lewis nem is (tudott) próbálkozott előzéssel.
Interlagosban Rosberg nyert, Hamilton és a hazai hős Massa
előtt. Button és Vettel lecsúszott a pódiumról. Őket a Ferrarik követték Alonso
és Raikkönen – sajnálom Kimit, hogy csak az évvégére találta meg az összhangot
az autójával. Hulkenberg, Magnussen és Bottas fért be még a top10-be.
A Caterham és a Marussia ezen a versenyen sem tudott
elindulni és kérdéses, hogy jövőre visszatérnek-e. Így egyre többször merül fel
a három-autós ötlet. De egyelőre senki sem tud semmit. Ahogyan azt is csak
sejteni lehet, hogy Vettel és Alonso hová igazolt, de még semmi sem hivatalos.
Ellenben jövőre Ericssont és Nasr-t a Sauber volánja mögött láthatjuk
majd.
Két hét múlva következik a szezonzáró Abu Dhabiban, ahol eldől a világbajnoki cím sorsa.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése