2014. március 16., vasárnap

Ausztrál Nagydíj

A jelentős szabályváltoztatásoknak és az azokhoz való kevés felkészülési időnek köszönhetően sok meglepetést hozott az időmérő. Ugyan a Mercedesek a rajtrácson megszerzett első és harmadik helye várható volt, nem úgy, mint Ricciardo második pozíciója. Vettel Buttonnal és Raikkönennel a Q3-ba sem jutottak be. Az újonc Magnussen a negyedik helyről vághatott neki a futamnak, mögüle Alonso, Vergne és Hulkenberg. A Toro Rosso újonca, Kvyat a nyolcadik pozíciót szerezte meg, a két Williams előtt. A két Lotus az utolsó helyekre kvalifikálta magát – bár Maldonadonak mért köre sem volt. A visszatérő Kobayashi a Q2-ben a tizenötödik lett.
A start előtt két felvezető kör volt, az elsőre Chilton nem tudott elindulnál, a másodiknál Bianchi. 


A piros lámpák kialvása után Rosberg feljött az élre, míg Hamilton és Vettel is egyre jobban visszaesett. Kobayashi hátulról eltalálta Massát, egyikük sem tudta folytatni a versenyt. A 4. körben Hamilton, az 5.-ben Vettel állt ki végleg a boxba, műszaki probléma miatt. Bottas szépen jött egyre feljebb, de a 10. körben megkoccolta a falat, jobb hátsó defekt lett az eredménye. Néhány körig a mezőny a Safety Car mögött körözött. Hulkenberg, Alonso, Button, Vergne és Raikkönen sokáig, csupán néhány tizedre egymástól vonatoztak. A 29. körben az újonc Ericsson, a 31.-ben Maldonado kényszerült a pályán félreállni. A 36. körben Raikkönen elfékezte magát és Bottas ezt kihasználva megelőzte. Néhány körrel később Kvyat Raikkönent támadta, míg Magnussen Ricciardot üldözte. A 45. körben Grosjean-nak is ki kellett állnia. Bottas Vergne-t megelőzte, mikor a francia megcsúszott. Az utolsó körökben Magnussen Ricciardot próbálta utolérni. 
Az idénynyitót Rosberg nyerte, Ricciardo második, Magnussen harmadik lett. Három igazán boldog, vidám srácot láthattunk a dobogón. Button feljött a negyedik helyre, mögötte Alonso, Bottas és Hulkenberg végzett. Raikkönen nyolcadik lett, Vergne és Kvyat előtt. Az orosz megdöntötte Vettel rekordját, így jelenleg ő a legfiatalabb pontszerző a Forma 1 történelmében.
Azonban a versenybírák kizárták Ricciardot, mivel túllépte az óránkénti maximum 100kg üzemanyag átfolyást. Sajnálom az ausztrált, szépen ment. Viszont nem igazán értem a Red Bull miért nem figyelt jobban. Azt mondják, hogy az FIA mérőműszere egész hétvégén következetlen volt – ami ugyan meglehet, hiszen ezek az újítások egyelőre eléggé nincsenek kialakítva, rendesen megcsinálva – és ezért fellebbeznek. De egy ilyen kaliberű csapatnál nem szabadna, hogy ilyen helyzet lépjen föl. Így Magnussen lett a második és Button is felért a dobogóra, az utolsó pontszerző Perez lett. Kevin is rekordot döntött, ő az első dán, aki felállhatott a pódiumra.
És egy kicsit az autókról. A kinézetükkel hamar meg lehet barátkozni, hiszen a kacsacsőröket is hamar megszoktuk, de ez a hang… A Forma 1-nek a varázsa ne tűnjön el! Néhány csapat autójának a hangja még úgy-ahogy hasonlítgat a régihez, de a többi tényleg olyan, mint egy porszívó vagy egy mosógép. Valószínűleg idővel megszokjuk a V6-os turbómotorok zaját, de ezzel együtt szerintem kicsit ciki, hogy a királykategóriának F3-hoz hasonló hangja legyen.

Két hét múlva Malajzia.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése