A jelentős szabályváltoztatásoknak és az azokhoz való kevés
felkészülési időnek köszönhetően sok meglepetést hozott az időmérő. Ugyan a
Mercedesek a rajtrácson megszerzett első és harmadik helye várható volt, nem
úgy, mint Ricciardo második pozíciója. Vettel Buttonnal és Raikkönennel a Q3-ba
sem jutottak be. Az újonc Magnussen a negyedik helyről vághatott neki a
futamnak, mögüle Alonso, Vergne és Hulkenberg. A Toro Rosso újonca, Kvyat a
nyolcadik pozíciót szerezte meg, a két Williams előtt. A két Lotus az utolsó
helyekre kvalifikálta magát – bár Maldonadonak mért köre sem volt. A visszatérő
Kobayashi a Q2-ben a tizenötödik lett.
A start előtt két felvezető kör volt, az elsőre Chilton nem
tudott elindulnál, a másodiknál Bianchi.
A piros lámpák kialvása után Rosberg
feljött az élre, míg Hamilton és Vettel is egyre jobban visszaesett. Kobayashi
hátulról eltalálta Massát, egyikük sem tudta folytatni a versenyt. A 4. körben
Hamilton, az 5.-ben Vettel állt ki végleg a boxba, műszaki probléma miatt.
Bottas szépen jött egyre feljebb, de a 10. körben megkoccolta a falat, jobb
hátsó defekt lett az eredménye. Néhány körig a mezőny a Safety Car mögött
körözött. Hulkenberg, Alonso, Button, Vergne és Raikkönen sokáig, csupán néhány
tizedre egymástól vonatoztak. A 29. körben az újonc Ericsson, a 31.-ben
Maldonado kényszerült a pályán félreállni. A 36. körben Raikkönen elfékezte
magát és Bottas ezt kihasználva megelőzte. Néhány körrel később Kvyat
Raikkönent támadta, míg Magnussen Ricciardot üldözte. A 45. körben Grosjean-nak
is ki kellett állnia. Bottas Vergne-t megelőzte, mikor a francia megcsúszott.
Az utolsó körökben Magnussen Ricciardot próbálta utolérni.
Az idénynyitót
Rosberg nyerte, Ricciardo második, Magnussen harmadik lett. Három igazán
boldog, vidám srácot láthattunk a dobogón. Button feljött a negyedik helyre,
mögötte Alonso, Bottas és Hulkenberg végzett. Raikkönen nyolcadik lett, Vergne
és Kvyat előtt. Az orosz megdöntötte Vettel rekordját, így jelenleg ő a
legfiatalabb pontszerző a Forma 1 történelmében.
Azonban a versenybírák kizárták Ricciardot, mivel túllépte
az óránkénti maximum 100kg üzemanyag átfolyást. Sajnálom az ausztrált, szépen
ment. Viszont nem igazán értem a Red Bull miért nem figyelt jobban. Azt
mondják, hogy az FIA mérőműszere egész hétvégén következetlen volt – ami ugyan
meglehet, hiszen ezek az újítások egyelőre eléggé nincsenek kialakítva,
rendesen megcsinálva – és ezért fellebbeznek. De egy ilyen kaliberű csapatnál
nem szabadna, hogy ilyen helyzet lépjen föl. Így Magnussen lett a második és
Button is felért a dobogóra, az utolsó pontszerző Perez lett. Kevin is rekordot
döntött, ő az első dán, aki felállhatott a pódiumra.
És egy kicsit az autókról. A kinézetükkel hamar meg lehet
barátkozni, hiszen a kacsacsőröket is hamar megszoktuk, de ez a hang… A Forma
1-nek a varázsa ne tűnjön el! Néhány csapat autójának a hangja még úgy-ahogy
hasonlítgat a régihez, de a többi tényleg olyan, mint egy porszívó vagy egy
mosógép. Valószínűleg idővel megszokjuk a V6-os turbómotorok zaját, de ezzel
együtt szerintem kicsit ciki, hogy a királykategóriának F3-hoz hasonló hangja
legyen.
Két hét múlva Malajzia.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése