A Mercedesek az első, a Red Bullok a második sorból
vághattak neki a futamnak. A rajtnál Vettel megelőzte a második Rosberget, míg
Webber a negyedik helyről többet is visszaesett. Massa ellenben a tizenegyedikről
indulva feljött az ötödikre, Sutil mögé. A 8. körben az élen álló Hamilton bal
hátsó gumija eldurrant, teljesen magától. Rá két körre Massával ugyanez
történt. A 14. körtől folyt a harc Vergne, Grosjean és Raikkönen között, majd a
csapat beszólt Romainnak, hogy engedje el Kimit. Eközben a Toro Rosso francia
versenyzőjének szintén felrobbant a bal hátsó abroncsa. Bejött a Safety Car,
valószínűleg inkább a biztonság, mintsem a törmelékek miatt. Charlie Whiting a
leállításon gondolkodott. A 28. körben Ricciardo, majd Webber is megelőzte a
hatodik Grosjeant. A 33. körben Hamilton haladt a hatodik helyen, akit Alonso
és Raikkönen is megelőzött. Három kör múlva Webber megelőzte a negyedik helyen
autózó Alonsot. A 37. körben Vergne kiállt a boxba. Hamilton di Restaval
harcolt, majd Lewis elment Paul mellett. A 42. körben Vettel autója lelassult,
majd megállt, váltóproblémája volt. Újra bejött a biztonsági autó. Azt
követően, hogy a Safety Car elhagyta a pályát indultak be az izgalmas
események. Webber megelőzte a negyedik Ricciardot. Nem sokra rá egy újabb bal
hátsó gumi adta meg magát, ezúttal Perez-é. A 48. körben Webber megszerezte a
második helyet, miután megelőzte Sutilt és Raikkönent. Az 50. körre Alonso
megérkezett Mark mögé. Az utolsó körben Grosjean kiállt a boxba.
Rosberg nyerte
a brit nagydíjat néhány tizeddel Webber és Alonso előtt. Az utolsó körökben
Raikkönen, Sutil és Ricciardo vesztett több pozíciót. Kiminél az volt a hiba,
hogy a biztonsági autós szakasz alatt nem hívták ki cserére.
Ez az egész
Pirelli dolog kezd egyre rosszabb és veszélyesebb lenni. Lényegtelen, hogy ez
minek köszönhető, de szerintem ez már elfogadhatatlan. Nem normális, hogy egy
verseny arról szóljon, hogy a pilótáknak úgy kell versenyezniük, hogy ki tudja
mikor durrannak el az abroncsaik. Ezzel együtt Hamilton és Massa ma nagyon
szépen ment. Defektjük után Lewis majdnem felért a dobogóra, Felipe pedig a
hatodik helyre.
A következő futam egy hét múlva Németországban, a Nürburgringen lesz.
Szia, teljesen új olvasód vagyok! Nagyon tetszik a blogod és az összefoglaló is. Én azon a véleményen vagyok, hogy mindenki aki kitalálta ezt a 'gumikkaltegyükizgalmasabbáafutamokat' baromságot az mind hülye, pontosan az olyan akciók és előzések kellenek a F1-be amit Webber és Alonso mutatott be az utolsó 5 körben.
VálaszTörlésLyA
Szia
TörlésJól esik, hogy tetszik, amit csinálok! :)
Remélem, hogy ezen a hétvégén nem minden a gumik állapotáról fog szólni (persze a normális kopást leszámítva). Mostanra mondjuk már megbékéltem a mozgatható hátsószárnnyal, de engem az is zavart. Hiszen ezek a srácok azért vannak az F1-ben, mert tehetségesek, és valószínűleg DRS nélkül is boldogulnának...